Eğer bir küçük işletme sahibiyseniz, müşterilerinizin ilgisini çekebilmek için pazarlama mesajlarından oluşturulmuş bariyeri zorlamak isteyebilirsiniz. Kendi mesajınızı, bu kadar gürültü içerisinden sıyrılıp nasıl müşterilerinize ulaştıracağınız da sizi endişelendiriyor olabilir.
Küçük işletmeler için İçerik pazarlamayı deneyin.
Küçük işletmeler için içerik pazarlama ne demektir?
İçerik pazarlamak, satış yapmadan hedef kitleniz ile iletişim kurmanızı sağlar. Ürününüzü müşterilerinizin gözüne sokmadan, sektörünüzle alakalı ve kullanışlı bilgiyi kullanarak müşterilerinizi kendinize çekebilirsiniz.
İçerik pazarlama neden işe yarar? İçerik pazarlama, potansiyel müşterilerinizin ilgisiyle ve sizin onlara sunacağınız hizmetleriniz, ürünleriniz veya çalışma şekliniz hakkında onları bilgilendirir. Sizin konunuzda uzman olduğunuz hissini uyandırır. Müşterileriniz sizi uzman olarak gördükçe, sizinle ileride iş yapma olasılıkları da artacaktır. Asıl amaç sizden satın almaları için bilgilenmeleridir. Sizin veya ürününüzün ne kadar iyi olduğunu anlatmaktan ziyade, bunu onlara gösterin. İçeriğinizi pazarlamanın anahtarı, bir değer sunmaktır.
Ayrıca insanların faydalı buldukları bilgiyi paylaştıkları için de faydalıdır. Gerçekten ilgi çekici bir blog yazısı okuduğunuzda ne olabilir? Belki o yazıyı LinkedIn, Facebook, blog yazıları, YouTube ve diğer forumlarda paylaşabilirsiniz. Etrafınıza bir bakın, etrafta paylaşılan ne kadar pazarlanmış içerik ürünü görüyorsunuz?
İçeriğinizi ana hedef kitlenize ulaştırabilmek için popüler formatlar olarak, beyaz kağıt, blog yazıları, videolar, webinar (web seminerleri) ve e-kitapları gösterebiliriz. Bazı uzmanlar, yazma işini daha da ileriye taşıyıp klüplerde, toplantılarda veya organizasyonlarda belli bir konu üzerinde konuşmacı olarak da katılabilmektedirler. Bir kere harika bir içerik oluşturmaya başladığınızda, bunu farklı mecralarda yaymak için adımlar atabilirsiniz.
İçerik pazarlamanın başarılı olabilmesi için, hizmetleriniz veya ürününüzle alakalı, zamanlı veya belirli içerikler paylaşmalısınız. Örnek olarak, Dr. Oetker‘in ilk kez yaptığı kabartma tozu poşetinin arkasına yemek tarifi yazmasını gösterebiliriz. Müşteriler bu ürünü aldıklarında arkasında yazan tarifleri uyguladıklarında mutlu oluyorlar ve bir sonraki alışverişlerinde tekrar aynı ürünü tercih ediyorlardı.
Hangi içeriği yayınlamalısınız?
Küçük işletmeler için içerik pazarlamanın başarılı olabilmesi için hangi içeriği yayınlamalısınız? Hedef kitlenizin işiniz hakkında hangi bilgilere sahip olmaları ve ne yönde hareket etmelerini istediğinizi planlayın. Hedef kitlenize ne öğretmek istiyorsunuz? Ne yapmalarını istiyorsunuz? İçeriğinizin dikkatlice planlandığından, net ve anlaşılır olduğundan emin olun. İmajınız, gösterebildiğiniz profesyonelliğe bağlıdır. Eğer iş görecek bir içerik yaratmak için zamanınızın veya yeteneğinizin olmadığını düşünüyorsanız, bu işi bir, küçük işletmeler için içerik pazarlama hizmeti de veren bir firmasına outsource yaptırmayı düşünebilirsiniz.
Call to Action kullanmayı unutmayın
Call to Action (harekete geçirici eylem) yönergeleri kullanarak, müşterilerinizin bir sonraki mantıklı adımı atmalarını sağlayın. Onlara yazınızı veya içeriğinizi paylaşmaları için bir seçenek gösterin. E-bülteninize kayıt olmalarını isteyin veya ücretsiz verdiğiniz bir web seminerine kayıt olmalarını sağlayın, daha fazla bilgi almak için sizi aramalarını isteyin veya basitçe sizinle iletişime geçmeleri için bir şekilde yardımcı olun.
Firmanızın sosyal medya pazarlaması için hazırladığımız Sosyal medya pazarlaması için 5 ipucu yazımızı okumak isteyebilirsiniz.